Mun murrett!

Maaret haastoi minut vastaamaan omalla murteellani. Tähän oli hauska osallistua... Vastaukset olen kirjoittanut niin kuin ne sanoisin. Rauman kieli ei valitettavasti minulta suju.

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne.

* Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
* Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi?
* Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
* Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
* Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
* Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta.
* Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa?


* Siskon punane hame mahtu mullekki.
* Tarvikses apua siin kirjotustehtäväs mink maantiedo opettaja anto?
* Selvä, tehdä nii ku sä sanosi.
* Isän äit kerto hakevans meidä vartti vail kuuden mais.
* Meninki Helsinkii linja-autol ku mä myöhästyi junast.
* Oleks nähny missä mun isoveljen kännykkä?
* Ostiks sen hamee, mikä me nähtii viime viikol Henkas ja Maukas?

Haastan Elinan, Miijjan ja ANin vastaamaan tähän kyselyyn. Odotan mielenkiinnolla teidän vastauksianne.

3 kommenttia

Maaret kirjoitti...

Kiva, että otit haasteen vastaan. Tämä oli mun mielestä hauskin haaste pitkään aikaan:) Näitä blogituttujen murteita on kiva käydä lukemassa:)

AN kirjoitti...

Hauska--kiitos haasteesta--yritin vastailla parhaani mukkaan--:))

Tassutaapero kirjoitti...

Olipahan hauskaa! Tämä oli kyllä paras haaste ikinä!:) Tykkäsin!

Back to Top